luni, 1 decembrie 2008

ochii

adormita.televizor si cearsafuri fosnitoare.am coborat in varful picioarelor scara luminata de beculetze colorate.o muzica abia auzita m-a facut sa calc in ritmul schimbarii culorilor.in camera mare, bradul deja impodobit lumina un sigur cerc scris cu creta sfintita.la capatul scarii am simtit ca daca m-as uita pe fereasta,l-as vedea pe mos craciun alergand pe dupa pomi sa nu-l surprind.si parca si parketul de sub semineu era prafuit cu cenusa de stele.mi-am luat punga cu jeleuri si am stat 40 de minute intregi in linistea unei camere care pentru prima oara a insemnat ceva.o noapte de iarna, chiar si fara zapada, cu ceatza groasa in porti si miros de dovleac copt.
cu somnul inca pe gene, mi-am potrivit cizmele in picioare si parul dupa urechea staga si am plecat catre oras.departe, pentru prima data, tare departe.bradutzi, patinoarul ala nou si supra-aglomerat, baltile si vechea mea problema cu vazul.din nou cuba.discutii incurabil de "geniale" cu jim pim si prea multa lamaie intr-un mojito trist, fara frunze.
trezita defitiniv de frigul care mi-a tinut bratul drept captiv in hanoracul rosu al jimului, am trecut de cativa brazi galagiosi si doua strazi pe care le-as strabate si daca as avea alzheimer si am poposit in..hash.fara..verde natural de asta data, ca jimul nu iese cu el din cas, cica:P..la o masa indepartata (ca sa nu zic langa wc:P), pe doua bancutze de lemn, baietii!..stupoare.ma mai uit o data!da, sunt baietii, ce mi se pare asa ciudat.aa,dar da, nu e nicio fata!..ma rog, jim pim a facut comentariile de rigoare cu prizoneratul sub papuc si cateva vorbe de duh.suficient.eram numai noi.eu si baietii cu care am cutreierat nisipul descultza, cu care am jucat fotbal in zapada, cu care am baut bere din aceeasi sticla, cu care am jucat biliard la marcela, cu care..mult prea multe si unele din ele sfinte si de neatins prin vorbe.
bere,martini, cola, aproape un pachet de tigari criminale si privirea aia plina de amintiri care nu mai trezesc decat..amintiri.am plecat.50 de mii cu rest 10:P stim noi..si toti 5 in masina care nu era porche-ul ala demential.pulverul roz a cazut din nou.."ma iei si pe mine la bucuresti?..tre sa dau jos si bluza?" si rasul sanatos cu obrajii inca reci.mi-era atat de dor...
cu un pasager pierdut, am mers prin padure, rataciti si incurcati de semnul de interzis si apoi in casa mea noua.trei pe-o canapea (jimul desigur langa mada) si povesti cu dacii si mamaliga.
..............................................................................
din nou nu mi-e somn.dar de data asta nu mai pot incaltza cizmele.maine plec din nou si tot ce ramane e o singura privire.